torsdag 28. april 2016

En enkel, men knakende god salatdressing!

Jeg har blitt helt hekta på denne salatdressingen. Den er veldig enkel å lage og den gjør salaten så mye bedre! Spiser man litt fett sammen med grønnsaker økes opptaket av de sunne stoffene i grønnsakene. Så denne dressingen gjør salaten enda mer fordelaktig for deg. Du trenger kun 4 ingredienser i denne dressingen: -et fedd hvitløk, olivenolje, hvitvinseddik og pepper.

Først deler jeg et hvitløksfedd i to og gnir hver halvdel godt i bunnen av salatbollen. Da får dressingen et lite hint av hvitløken uten å overdøve og gi deg hvitløkpust resten av dagen. Dette er også fint for de som sliter med irritabel tarm.

Sa tilsetter jeg 1ss olivenolje og 1 ts hvitvinseddik (du kan bruke en hvilken som helst god eddik, f.eks. rødvinseddik, bare ikke ren eddik, tror det kan bli en litt for stram smak). Så tilsetter du bittelitt pepper, og da er dressingen ferdig!


Så tilsetter du det du måtte ønske å ha i din salat. Jeg brukte det jeg hadde tilgjengelig og det var hjertesalat, agurkbiter, skiver av reddiker, cherrytomater delt i to og litt quinoarester fra gårsdagens middag.

Så blander du alt i bollen godt, slik at salaten blir vendt inn i dressingen. 

Vend inn en klype havsalt helt til slutt før servering og salaten er klar til å spises. Jeg toppet salaten min med litt tunfisk for å få i meg nok proteiner og spiste dette til lunsj. Kjempe godt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar