fredag 1. april 2016

Bursdag!!!




I går hadde jeg bursdag, ble 20 år gitt! Jeg hadde en kjempefin dag tilpasset mitt energinivå der og da, og heldigvis hadde jeg en ganske god dag i går og orket mye mer enn jeg har gjort på lenge. Jeg fikk en "Wonderbag" i bursdagspresang- en "slow cooker", som er kjempe kjekk å bruke når du f.eks. skal trekke kraft i flere døgn(!), slik at du slipper å tenke på at komfyren står på mens du er ute eller mens du sover om natten. Jeg gleder meg til å bruke den. kommer nok til å bruke den til koking av supper og langtidskokte gryteretter i tillegg til kraftkoking, også sparer jeg strøm i tillegg!

Wonderbag

Å gå på kafé er noe jeg syns er veldig hyggelig, så dette ønsker jeg ofte å gjøre på bursdagen min, og i år ville jeg gå på en kafé hvor jeg faktisk kunne spise noe. Det er vanskelig når du holder deg unna både mel og sukker. Jeg hadde kommet over en økologisk og vegansk kafé som solgte sukkerfrie og glutenfrie kaker, så dit ville jeg! Kaféen heter Funky Fresh Foods, og hit dro mamma og jeg. Det var virkelig et fresht sted og mye godt å spise og drikke- salater, kaker, juicer, smoothies og kaffe i alle varianter. Jeg ville ha kake, for det har jeg ikke spist på flere måneder! Så vi bestilte to rawfood-kakestykker (så vi kunne smake litt på begge deler), en med smak av bringebær og en med kaffe og sjokolade. De var sukkerfrie og kjempegode! Jeg nøt hver eneste bit og det var så godt å ikke få vondt i magen etter et kakestykke til en forandring. Sist gang jeg spiste kake med sukker reagerte jeg kraftig ved at jeg stivnet til i alle ledd, ble kjempe sliten, skjelven og fikk vondt i hodet. Dette skjedde ikke denne gangen, og energien holdt seg utover helt til kvelden- for meg er dette helt fantastisk.

Dette var digg!!

Jeg fikk litt akupunktur senere på dagen, det er noe jeg har gjort i snart et og et halvt år nå og tror at det har hatt mye å si for meg energimessig. Etter en kort akupunkturtime gikk mamma og jeg på Kolbotn senteret for å være med på kundekveld hos Life med miniforedrag om fordøyelse, IBS, glade mager og lavFODMAP-dietten. Jeg kunne en del om dette fra før, men lærte absolutt noe nytt og det var et veldig hyggelig event. Det er morsomt når folk møtes for å snakke om fordøyelsen som nesten er et litt tabubelagt tema: magetrøbbel og det som kommer ut i enden vil vi helst ikke høre så mye om. Det er i alle fall veldig tydelig at flere sliter med slike plager, flere enn man skulle tro, så jeg syns det er veldig fint at det er blitt mer fokus og åpenhet rundt netopp dette.

Kaffe latte med mandelmelk, det er det ikke mange steder du får!

Jeg hadde en veldig fin dag og setter så pris på alle hyggelige hilsener fra venner og familie! Tusen takk søte dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar