søndag 30. oktober 2016

Hjemme igjen!

Nå har jeg vært hjemme i en drøy uke. Oppholdet på rehabiliteringssenteret på Eiken var en kjempefin opplevelse og som tidligere sagt føler jeg at jeg har lært masse om hvordan jeg kan lettere leve med sykdommen. Jeg ønsker jo å bli frisk, men i øyeblikket er jeg jo ikke det og da er det viktig at jeg lytter til kroppens signaler og tar hensyn til hva som er best for meg her og nå, og da tror jeg det er større sjanse for at jeg vil blir bedre. Da jeg kom hjem fra Eiken var det som om luften gikk helt ut av meg (noe vi ble forberedt på ofte ville skje). Jeg har vært og er fremdeles veldig sliten. Kroppen har vært vond og jeg har følt meg veldig svak. Jeg har hvilt mye mer enn det jeg pleide å gjøre, men har likevel ikke krefter til å gjøre ting jeg egentlig liker å gjøre. Jeg orker nesten ikke å gå på tur nå, og det er leeeenge siden sist jeg ikke orket å gå på tur. Jeg må gå veldig sakte og går ikke mange meterne i forhold til det jeg gjorde før jeg dro til Eiken. Det er litt vondt å se at jeg er så mye dårligere, men jeg håper at det er en liten fase jeg må gjennom og at formen vil bedre seg etter dette. Jeg skal få litt akupunktur denne uken. Akupunktur har jeg fått så og si ukentlig i snart to år, og tror dette har hatt en effekt. Hvor stor er vanskelig å si, men jeg vil nok merke det nå som formen er som den er og det er mange uker siden sist jeg fikk akupunktur. Jeg håper at dette kan gi meg litt mer energi, bare slik at jeg kan føle meg litt bedre og klare litt mer av og til.
På fredag ville jeg få litt frisk luft uten å måtte gå så langt. Mamma kjørte oss ned til Hvervenbukta hvor vi satt oss ned med teppe og bare så utover havet, på endene og bølgene. Utrolig deilig og oppfriskende var det.

Nå har jeg vært så dårlig at jeg ikke har kunne gjøre yoga. Dette gjør meg så trist for jeg har stort sett klart å gjøre dette og har følt at jeg har fått litt energi av det. Yoga er en stor del av livet mitt og jeg elsker det! Det gir meg så mye glede og har vært så deilig for kroppen min, bortsett fra nå, når mitt vanlige yogaprogram har blitt for tungt for kroppen. Jeg håper at jeg orker dette snart igjen, for det er et stort savn. Jeg supplerer egentreningen min med å følge yogavideoer på youtube. Jeg elsker videoene til Adriene og anbefaler disse. Der finnes det en yogavideo for alle. Jeg kan godt komme med et par favoritter i et annet innlegg. Adriene er så fin syns jeg, inspirerende og morsom. Nå nylig kom hun ut med denne videoen Wheelchair Yoga, og den kommer nok jeg til å ta de neste dagene. For denne passet mitt aktivitetsnivå akkurat nå.

Ha en fortsatt fin søndag alle dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar