søndag 16. oktober 2016

En liten oppdatering fra Eiken


Nå er det søndag og i helgen holdes det "fri" her på Eiken. Jeg har vært her i tre uker nå og jeg syns det har gått overraskende bra. Jeg har lært masse her om hvordan jeg vil legge opp løpet videre når jeg kommer hjem. Aktivitetsnivået mitt vil jeg senke i håp om at dette gjør at formen begynner å krype oppover igjen. Dette blir utfordrende! Jeg liker på en måte å hele tiden gjøre noe, gjerne noe fornuftig, fordi jeg tenker at jeg må opprettholde energinivået mitt. I hodet mitt har det vært slik at hvis jeg gjør mindre enn jeg pleier, vil formen bli enda dårligere. Her på Eiken har jeg blant annet lært at å senke aktivitetsnivået- bruke litt mindre krefter enn du tror du egentlig orker kan være med på å bygge opp energilagrene, slik at en etter hvert faktisk orker mer. I hodet mitt gir dette mening, og det skal jeg prøve ut. Dette er uansett en lang prosess og kan ta lang tid, men det får ta den tiden det tar. Bare jeg blir bedre er jeg fornøyd!


Det er som tidligere nevnt at det er veldig vakkert her, og jeg finner mye ro i å være ute i naturen. Det er veldig hyggelig å prate med de andre på gruppen, men jeg kan bli litt sliten av å være sosial også ,og da syns jeg det er veldig deilig å ta en liten tur for meg selv, finne roen og virkelig suge inn alt det vakre naturen har å by på- for det er mye bare du ser godt nok etter!


Å være mindfull og leve i nuet/registrere det vi føler og kjenner i kroppen er også noe vi trener på her. For meg har dette vært veldig tilfredsstillende, så det er også noe jeg vil fortsette med hjemme.

Nå er det bare noen dager igjen av oppholdet og det blir litt rart. På mange måter syns jeg at dagene her har gått veldig fort, men det skal nok bli godt å komme hjem igjen også. Magen min kan nesten ikke vente med å komme hjem igjen, den har fått hjemlengsel og skriker etter kraftbasert- og melkesyregjæret mat og drikke, haha. Det skal bli godt med litt ordentlig kost igjen!

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar