mandag 6. juni 2016

Little reminders


Jeg har egentlig alltid vært kreativ og har likt å tegne, skrive, klippe og lime og bare lage ting. Etter at jeg ble syk har det vært mer tiltak å skulle gjøre kreative ting, siden jeg ikke har hatt krefter nok til å fullføre dem, så da har det heller blitt til at jeg ikke har gjort noe. Men jeg har mine dager hvor jeg orker å ta på den kreative festhatten og i går lagde jeg små lapper hvor jeg trykket på noen gode ord som er myntet på den som leser dem. Små påminnelser rett og slett. Ofte glemmer vi å tenke på hvor godt vi har det, hvor heldige vi er og hvor fine vi er. Det er lov å snakke positivt til seg selv, for vi trenger å høre det og kanskje spesielt fra oss selv. Stort sett rakker vi ned på oss selv ved å påpeke mangler og at vi ikke er bra nok- ikke akkurat en booster for selvtilliten det der. Mine "little reminders" er et forsøk på å motvirke alt det negative selvsnakket og tilføre noen små positive drypp til min egen hverdag og kanskje også andres ved å legge igjen en og annen lapp på min vei. :) Lappene skal jeg flytte litt rundt på. Jeg skal f.eks. henge opp noen, legge noen i en veske eller en jakkelomme, i en matboks og lignende...

Går jeg i sminkepungen min etter leppestiften møtes jeg av denne lille påminnelsen.


Interessant blir det å se om dette har en positiv effekt på selvfølelsen og eget selvbilde, jeg har nemlig tro på at det har det!


Ha en god ny uke alle sammen! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar