mandag 27. mars 2017

Digital detox!



Det har vært noen fantastiske vakre og vårlige dager nå. Det er så deilig å endelig ta på seg småsko og kunne gå ut uten lue og votter. Herlig! I uken som har vært bestemte jeg meg for å redusere mobilbruken betraktelig, og det vil si å holde meg helt borte fra sosiale medier (jeg slo også av lydvarselen på Mail). Tok en digital detox rett og slett. Dette tror jeg er en utfordring for mange. Selv innså jeg hvor mye tid jeg faktisk bruker på å scrolle på instagram og sjekke snapchat hvert ledige minutt for å se om det har kommet noe nytt der. Jeg gjør dette når jeg kjeder meg, når jeg liksom ikke har noe annet å gjøre. I dagens samfunn skal vi være på hele tiden. I TV-pausene tar vi fort opp mobilen for å få underholdning derfra. Vi kan liksom ikke sitte ett minutt uten å gjøre noe! Tenk så stress det er for hjernene våre, for min tror jeg i alle fall at det var det. Jeg har hatt min beste uke på lenge. Jeg trenger ikke å tenke på å sjekke mobilen hele tiden og det frister ikke når jeg vet at jeg ikke skal eller behøver dette. Jeg føler mindre stress, og helt naturlig har jeg funnet andre måter å underholde meg selv på, i steden for å ty til sosiale medier. Jeg har bla. heklet litt og lært meg et nytt heklemønster, "african flower" kalles det. Jeg har begynt å lese litt trafikkteori igjen og tenker på å forsøke å fullføre lappen etter hvert. Dette har gjort at jeg nesten ikke har sett på tv denne uken heller, selv om dette hadde jeg gitt meg selv lov til å gjøre. Så det er litt gøy, jeg føler at jeg har brukt hodet på en bedre måte og en litt annerledes måte og det tror jeg at jeg har hatt gått av. Jeg anbefaler andre å gjøre det samme som meg av og til, rett blikket opp fra skjermen, ta en digital detox og se hva dette gjør med deg.

Ha en strålene uke alle sammen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar